Kävijälaskuri

keskiviikko 31. elokuuta 2016

Kevyttä aerobista kardiojumppaa ja hyötyliikuntaa voimailijan tyyliin

Moikka moi jumppaava, kuntoileva, urheileva ja liikuntablogeja lukeva kansa! Tervehdys myös julkiselle kuntoilu- ja urheilupäiväkirjalleni! Mukava olla tuaas yhes koos kaik tiäällä saman virtuaalisen katon alla. Jeii! <3


Käy se voimakassista se kassin kilometrikaupalla roudaaminenkin

Mie hyötyvoimailin eilen roudaamalla jalka- ja käsipelillä tavaraa varastolle, harjaamalla varastotilan lattiaa pölystä yms, siirtelemällä tavaraa varastolla ja sitten roudaamalla kehoni takaisin kotio varastolta. Tuli se tuossakin kevyt hiki pintaan kun reippaalla tahdilla reippaili. Hyötyliikuntaa sanan kaikissa merkityksissä. Vallan hyödyllistä saada roudattua kämpiltä vaffailuprujua varastolle seuraavia puistovahvailuja, varaston lähellä pidettäviä kilpailuja varten yms., siivota varastoa, liikkua paikasta a paikkaan b ja takaisin, ja saada samalla kardiota ja aerobista, ja kaikenlisäksi HIT- ja HIIT -tyyleillä. Jee! Monta bannaanikärppää yhellä iskulla! <3

Voimailuprujua Aappenavarastolla


Myöskin maanantaina oli tullut harrastettua kantojuhtana toimimista, hiljattain vuokratulle varastolle. Tuli vietyä kahvakuulaa, kävipainoa, voimakelkkaa ja muuta prujua varastolle. Eli maanantaina ja tiistaina saivat tuki- ja liikuntaelimet ja -lihaksisto liikuntaa hyötyliikunnan kautta.

Gazozin kengät, shortsit ja trikoot jalassa se tällainenkin jumppa sujuu sutjakkaasti :-)


Tännään luvassa erinäisten roudailujen jälkeen loppuiltapäivästä Tiim Aappenan Peppen kanssa yhteisjumppaa, ja roudaamista varastolle, eli hyötyliikunnan lisäksi tänään muutakin jumppaa. Ja jumppa ainakin tarkoituksena olla suht. hiit -pohjaista voimajumppaa. Koska ei ole viimeviikkojen aikana ollut se paras olo, otan tänään kevyesti jumpan suhteen ja säästän voimia hyötyliikuntaan.


Kas, aappena se kantaa lavaa ja lavat kulkee näin ;-)


Viimeviikon keskiviikkona Tiim Aappenan Peppeä jumpautin ja koska olin käynyt jo jumpalla ja hyötyliikkunutkin, jätin jumppaamiset väliin ja keskityin koutsaamaan, mutta liikuin kyllä jumpan jälkeen tehdyssä "vapaamuotoisen kardion ja aerobisen jumpan osuudessa", jossa Pepen kanssa roudasimme, silloin vielä aappenaluolassa olleen, voimakelkan yms. ulos ja teimme jumppaa ko. välineellä, kymmenen kilon levypainoilla, ja kuljetuslavoilla.

Joskus treenaajalla tulee seinä vastaan


Jumppaan kuului köydellä voimakelkan vetämistä ja kiskomista pitkin soraa ja asfalttia. Periaatteessa suht. kevyttä, mutta kun kelkka kaivautuu soraan ja sepeliin, se muuttuu "yllättävän" "mukavaksi" kiskoa ja vetää. Ja kun sitä vetää nopealla tahdilla ja kulkee kelkan kanssa edestakaisin, se alkaa jossain vaiheessa hieman hengästyttää. Ja kun tästä jumpasta lepäilee mukavasti kantaen lastauslavoja kulkien edes takas pihaa, niin tässäkin jossain kohtaa tarve hieman vetää henkeä ja juoda.

Moikkelis koikkelis, on se tämmöttinen jumppa vallan zeniä puuhaa



Näitä harjoitteita kun toistaa vuorotellen, eri temmoilla, eri otteilla yms. ja riittävän pitkään, tulee sellainen olo, että jotain olisi tehnytkin. Ja kun lopuksi vielä tekee kovin trendistä korokeaskellusta kuljetuslavat kourissa ja nopealla tahdilla, saattaa treenin loppupuolella tulla hieman jännä fiilis jalkoihin ja muuhun kroppaan. Ja vielä hauskempaa on tehdä sama hyppien askelmalle ja askelmalta korokkeelle ja takaisin. Mukavaa ja rentouttavaa satujumppaa kaikenkaikkiaan. Tuollaista tosiaan tuli nautiskeltua viimeviikon keskiviikkona. Jotain vastaavaa kenties tännään.

Aappena on niin pin ja up


Liikkuminen ja liikkunnallinen iloittelu ei todellakaan vaadi mitään superihmeellisiä laitteita ja hifejä kuntosaleja, vaan hyvinkin alkeellisilla välineillä ja tavaraa roudaamallakin voipi saada viikon aerobiset ja kardiot. Ei se väärin ole järkiperäistä ja rikastuttaa vaihtelulla liikuntaansa. Mielikuvitusrikasta jumppailua! T. Krisse Tuominen.