Kävijälaskuri

sunnuntai 7. helmikuuta 2016

Record Breakersin jälkeisiä treenejä, jotka ovat samalla Raw Push & Pulliin valmistavia treenejä

Kilpailut takana, treenattu on ja seuraavat kilpailut odottavat jo nurkan takana


Maanantaina tapasin terapeuttini kahvilassa. Keskustelimme paljon urheilusta ja kilpailemisesta. Sain tärkeitä vinkkejä kilpailustressin ja jännityksen laukaisemiseen, hillitsemiseen ja hallitsemiseen. Pohdittiin myös miten treenatessa ja kilpaillessa voisi psyykata itseään aiempaa paremmin keskittymään itseasiaan. Koin saavani kullanarvoisia neuvoja terapeutiltani (terveisiä Marjo Tossavaiselle! Sinua tässä julkisesti suosittelen!), joka käy itsekin urheilemassa ja esim. juoksee maratoneja.

My happy hour is when the bar is loaded! Miun onnen tunti on kun limput on lastattu tankoon! ;-)


Teoria kohtasi käytännön, kun kahvilasta suunnistin kuntosalille tekemään kilpailun jälkeisen lyhyen, mutta tehokkaan penkkitreenin. En käyttänyt tukisiteitä enkä vyötä mitä saa käyttää kilpailuissa RAWpenkkipunnerruksessakin. Lämmittelin 20 kg tangolla pitkiä sarjoja, tein sarjoja ja toistoja 50 kg:lla ja 60 kg:lla, 70 kg:lla (jonka siis edellisenä viikonloppuna olin nostanut kilpailuissa) tein kaksi kevyttä helppoa ykköstä, jonka jälkeen tein keskipitkää sarjaa 50 kg:lla, pitkää sarjaa 30 kg:lla ja 20 kg:lla. Tuntui hyvältä, kun homma sujui helposti ja kevyesti, kun ei mieli jarruttanut turhaan painojen kulkua. Mielen voima on mainio juttu ;-)

Ratinan stadionin kuntosalilla hymyämässä kö treenit kulukee ja mieli on positiivinen treenatessa ;-)


Keskiviikkona kävin Jarun kanssa salilla. Tein lämmittelynä keppijumppaa, punnerruksia yms. ja siirryin tekemään penkkipunnerrusta. Penkkipunnerruksen jälkeen ranskalaista punnerrusta, kapeaa penkkausta, alataljassa köysikahvalla pystypunnerrusta, ylätaljasta ojentajaliikettä suoralla kahvalla, alataljasoutua, ylätaljavetoa, venyttelyitä ja nyrkkeilysäkkiä. Kivat treenit.

Toissapäivänä tuli oltua perjantain kunniaksi Jarun ja toisen toverini kanssa salilla reilut 1 h 10 minuuttia. Toveri teki salilla omiaan, kuten aina. Mie ja Jaru penkattiin 40 min ja kyykättiin joku 10-15 min, lisäksi tuli tehtyä mm. taljaliikkeitä. Lisäksi venyttelyitä. Treenin perusteella voin kyllä hyvillä mielin sannoa, että la 13.2. Iiro Huhanantin järjestämät Turun Raw Push & Pull -kilpailut ensiviikolla pitäisi mennä vähintäänkin ihan kivasti, jos ei satu jotain järisyttävän dramaattista muutosta terveydentilassani.

Hyvät treenit, parempi mieli ;-)


Hyvältä näyttää kilpailujen ja tämänkertaisen kilpailukunnon osalta tällä hetkellä. Sikäli siis hyvä, että jotain hyvää elämässä tällä hetkellä ;-) Kun on jotain positiivista, jaksaa puskea kohti tavoitteitaan ja uusia kilpailuja! 8-)

Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille toivottaen! T. Krisse Tuominen tai tälleen tuttavien kesken ihan Läski Urpo Apina vaan ;-)