Kävijälaskuri

sunnuntai 13. maaliskuuta 2016

Vallan on ollut toiminnantäyteinen monipuolinen tapahtumarikas viikonloppu

Huhhahei ja löylyä pönttöön! ;)


Perjantaina todellakin tuli käytyä salilla, tehtyä hyötyliikuntaa, ja esim. käytyä sekä Yle Perjantain suorassa lähetyksessä pönöttämässä ja kommentoimassa kutsuttuna vierailijana eturivin paikoilla että oltua myös Pohojammaan livestriimissä nettilän ihmemuaassa. Lauantai tuli käveltyä paljon, vierailtua tutun luona, käytyä ostoksilla, blogattua ja vlogattua, ja tehtyä jumppaa.



Pitkästä aikaa tuli vlogattua oikein urakalla eilen ja tänään ja olen ladannut nettiin parikin videota. Tullut jo saatua niistä palautettakin. Livestriimejäkin miulta on pyydetty, mutta suaapi nähdä mitä teen sillä rintamalla ja mitä en, vai teenkö loppujen lopuksi yhtään mitään. 

Sunnuntain ratoksi ollut lepoa, syömistä, vloggaamista ja tiedonetsimistä alkuiltapäivään asti. Iltapäivän ja alkuillan käytin tosiaan hikoillen salilla missä ohjelmassa oli jumppaamista, kuntouttavaa voimailua, vastuskumitreenausta, liikkuvuusharjoitteita, tietenkin voimanostotreenaamista oikein huolella, tuttujen näkemistä, palaveeraamista yhteistyökumppanini Essel Designin Sami Laitalan kanssa, valo- ja videokuvaussessiota.




Aloitin tietenkin aluksi pukkarissa vaatteitten ja kenkien vaihdon jäläkeen huolellisella lämmittelyllä, jonka jälkeen siirryin lajinomaiseen lämmittelyyn, penkaten pelkällä tangolla pitkillä sarjoilla. Pelkästä tangosta ampaisin 40 kgeen, josta korotin 50 kgeen, josta loikkasin 60 kgeen. Pidin tovin taukoa ja korotin 70n kgeen, 72,5 kgeen ja 75 kgeen. Vessa- ja huilitauon jäläkeen feilasin 77,5 kg:n joka jymähti hivenen rinnan yläpuolelle. Tauon jälkeen yritin 77,5 kgtä uudelleen ja suoriuduin loppuun asti, tosin avustajan avustaen hieman puolivälistä ylöspäin. Oishan se väsyneenä pitkän viikon jälkeen voinut mennä paljon huonomminkin, joten saa kelvata tähän väliin. Eiköhän se 77,5 kg Iloisessa Härässä tai WABDLissa nouse, tai enemmänkin. Kisoja kuitenkin piisaa keväälle ja kesälle sen verran, että kisatulosten nostamiseen ei kauheaa kiirettä ja kamalaa painetta ole. Menen kulloisenkin kunnon ja fiiliksen mukaan.


Lämmittelyä penkissä. Kyllä rikoo on riskillä komia ;-)


Penkkauksen jälkeen pieni tankkaustauko eli hieman syöpöttelyä. Välipalan jälkeen 60 kg mavessa, josta aikas reippailla korotuksilla ylöspäin. Yli 105 kg:n jälkeen pikkuhiljaa tihenevä korotus ja lopuksi kiskaisin sitten iloisesti 155 kg. Enemmänkin ois tuntunut nousevan, mutta koska oli taas näläkä ja kyykkyhommia edessä, en rehkinyt enempää tähän väliin. Tähän väliin kerrottakoon etten tehnyt tälläkään kertaa joustavalla vaan joustamattomalla tangolla suoritukset.

Kuten arvata saattaa, kyykky ei enää tässä vaiheessa treeniä kulkenut parhaiten, mutta en mie aloittanut kakaroitten painoilla enkä niihin missään vaiheessa siirtynytkään. Pakko myöntää, että koska miulla oli parikin puuhaajaa pistämässä painavaa rautaa tankoon, niin en kyllä pysynyt loppujen lopuksi painomäärissä parhaiten perässä, sillä itse keskityin kuulostelemaan jalkojen ja selän jaksamista kyykyssä. Kyykässä kaitten, pääasiallisesti limppuja miulle latoneen jeesijän laskujen mukaan, alkoi vasta 150 kg kohdalla tökkiä ylösnousun kanssa (Huom! Syvä liikerata!), mutta sitä ennnen nousi ja kulki kyllä... Koska kaikkia suorituksia ei videoitu, niin ei ole mahdollista mitenkään tuota tarkistaa, mutta eipä se nyt aina niin nöpönnuukaa ole ja uskon kyllä painoja laskeneen sanaan ;-) Hyytymisen jälkeen, siirryin asteittain painossa alaspäin ja tein sitten ykkösten sijaan taas sarjoja kuten olin niitä aluksikin tehnyt. Ei mikään paras suoritus kyykyn osalta kuitenkaan ja homma oli muutenkin siinä vaiheessa turhan väsynyttä touhua, mutta vaikeina hetkinä se jaksaminen punnitaan. Eipä jäänyt tahdosta ja sisusta ainakaan kiinni. Ja jäipä terve nälkä seuraaviin kunnon treeneihin. Nythän mennään seuraavat pari viikkoa enemmänkin tekniikka- ja yleiskuntotreeneinä, kun muuten kunto romahtaa ja paikat pragaa, kun penkkikisoja kuitenkin viikon välein: tämän viikon ja ensiviikon launtaina.


Seksynä orankimammana hääräämässä painolimppujen äärellä mavetuksen tuoksinassa ;-)


Kyykyn jälkeen mutustelin murkinaa, join urakalla vettä, tein vastuskumitreeniä ja kävin tekemässä jumppapuolella jumppaa, siirryin touhuamaan kuntouttavaa laitetreeniä ja lopuksi puuhailin vielä lisää jumppaa. Loppujenlopuksi kotio. Salin jälkeen kävin kotona pitkässä suihkussa ja olen tehnyt lihashuoltojumppaa mm. vastuskumilla yms. Voisi sitä huonomminkin sunnuntainsa käyttää.

Blogin loppuun olen jättänyt vallan hienon ja mahtavan infopaukun, jonka julkistamista olen pidätellyt intomielenä kovasti kuin hiilillä kärvistellen ;-) Mutta nyt sen teille saan kertoa!  Tänään olemme päättäneet Sami Laitalan kanssa julkistaa tiedon, että Essel Design tuottaa dokumenttielokuvan minusta voimaurheilijana. Kuvausprosessi on jo alkanut. Erinomaista kuva- ja äänimateriaalia on kertynyt kiitettävä määrä, ja materiaali ei ainakaan vähene lähipäivinä ja viikkoina. Tulemme kumpikin tahoillamme tiedottamaan lisäinfoa piakkoin. Meillä on työn alla myös muita mielenkiintoisia projekteja, joista tulette vielä kuulemaan! ;-) Voimakasta apinamaisen intomielistä ja kunnollista kevättä! T. Krisse "Läski Urpo Apina ja Viksu Vaffa Orankiemo" Tuominen.